Som andra ser mig
Du är härlig Birgitta!
Meg Tivéus Styrelseuppdrag i Swedish Match, Cloetta, Björn Axén, Nordea Fonder, Folktandvården, Arkitektkopia mfl (Spontant om min insats i nätverksträffen för Styrelsekraft.)
Tack för igår. Du är verkligen fantastiskt bra, jag förstår entusiasmen i gruppen till fullo!
Caroline af Ugglas, Aktiechef/Ägarstyrningsansvarig i Skandia Liv Kapitalförvaltning (Om min insats i Styrelsekraft)
Du e bra på det du gör 🙂
Björn Mattsson
Väldigt kul att se hur proffsigt Du höll ihop och drev eftermiddagens övningar! Inte alls en enkel uppgift, som Du dock avverkade med säker hand!
Charlotta Falvin numera styrelsearbetare
Olofsons kärnkompetens
-
Utbildning & pedagogik
Under snart 15 år har jag arbetat med utbildning & pedagogik. Under dessa år har jag designat alla typer av utbildningsprogram. Alltifrån styrelseutbildningar och programansvarig för EFLs styrelseprogram till kortare seminarier inom en mängd områden.
-
Styrelsefrågor & verksamhetsstyrning
Tidigare uppdrag som programansvarig för EFLs styrelseprogram och nuvarande projektledare i Styrelsekraft ger mig ett naturligt fokus mot bolagsstyrning. Både ur ett ägar- styrelse- och VD-perspektiv. Eftersom trenden går allt mer mot ett aktivt styrelsearbete, där styrelsen spelar en större roll i företagets strategiska arbete är det en viktig faktor när man planerar större utbildningsinsatser både för styrelse och för ledning samt ägare.
- Försäljning, med fokus på b2bMånga talar om personlig marknadsföring — jag talar om personlig försäljning. Under alla mina yrkesverksamma år har jag varit och är en stolt säljare. Att verkligen kunna b2b är ett hantverk! Det gäller att behandla sina kunder olika och verkligen förstå vad kunden behöver. Jag talar om att ha kunskap om bolagsstyrning, genuin nyfikenhet och jag talar om att — lyssna!
Mina ledstjärnor (eller värdegrund)
-
Att vara där jag är
Extremt närvarande — var mitt omdöme på en UGL-utbildning. Det är jag stolt över! Det innebär att jag när jag träffar dig, träffar jag just dig och ingen annan. Jag är genuint nyfiken på dig som kund, deltagare eller åhörare. När jag lyssnar aktivt sprudlar mitt engagemang och inte minst min kreativitet!
-
Att vara ärlig och göra en skillnad
Jag strävar efter att vara ärlig i alla situationer både mot mig själv och gentemot andra. Att vara ärlig mot en kund kan innebära att jag tappar affären. Det är ok. Så länge jag gör en skillnad.
-
Att må bra.
Jag mår bra när jag genomför väl förberedda fokuserade samtal eller utbildningar som mynnar ut i något konkret. Jag mår bra när jag lyckas sammankoppla rätt människor med varandra och att de får konkret erfarenhetsutbyte. Jag mår bra när jag får känna mig kreativ och komma med nya idéer och infallsvinklar, gärna till ”vanliga” problem. Det har du som kund nytta av i allra högsta grad.